Open Poetry #47 |
vos larmes sont des notes de musique |
2islander2 Member Ascendant
since 2008-03-12
Posts 6825by the sea |
jeune fille, vos larmes sont des notes de musique, des arpège de lumière en contre jour de mon poème, votre jeunesse est un concert sur les parvis du monde, une aube attélée à des chevaux qui parcourent les vastes étangs de ma vie, hautbois et clarinettes se confondent dans mon coeur car vos yeux jouent de tout comme des musiciens, jeune fille, vous pleurez, j'en suis fort aise, je n'entend que musique et notes de musique sur vos joues allaitées par l'amour d'aimer. Girl, your tears are musical notes, arpeggio of light at backlight of my poem, Your youth is a concert in the squares of the world, a dawn harnessed at horses which go through the vast ponds of my life, Oboe and clarinets become confused in my heart because your eyes play everything as musicians, Girl, you cry, I'm so glad, I hear only music and musical notes on your cheeks white and breast-fed by the love to love. |
||
© Copyright 2011 yann rolland - All Rights Reserved | |||
OwlSA Member Rara Avis
since 2005-11-07
Posts 9347Durban, South Africa |
Yann, ton poème est délicieux, délicat et beau comme les rayons du soleil à l’aube et les chansons des oiseaux qui attendant le commencement du jour. Cette jeune fille a de la chance, d’être le sujet de cet objet d’art que tu as cré! Owl |
||
JerryPat2 Member Laureate
since 2011-02-06
Posts 16975South Louisiana |
This is just fantastic, Yann. Not much more to say about this, but I will try. To take the musical instruments, and the notes they play and bring it all to the feet of the one that is loved the most is a great feat and you have accomplished it quite well. ~~ "Government is not reason; it is not eloquent. It is force. Like fire, it is a dangerous servant and a fearful master." --George Washington ~~ |
||
JamesMichael Member Empyrean
since 1999-11-16
Posts 33336Kapolei, Hawaii, USA |
A pleasure to read...James |
||
Margherita Member Seraphic
since 2003-02-08
Posts 22236Eternity |
vos larmes sont des notes de musique, des arpèges de lumière Exquisite, dear Yann. Je pense que tu as donné aux larmes une nouvelle raison d’être avec ton interprétation musicale. Une tendresse sublime! Margherita |
||
⇧ top of page ⇧ | ||
All times are ET (US). All dates are in Year-Month-Day format. |